Nu vreau să mă trezesc , dar trebuie oricât de mult n-aș vrea … Deschid ochii și nu înțeleg unde sunt . Mă sperii înainte să respir și simt cum altcineva respiră în locul meu . Cerul e gri-violet și văd cum începe să devină tot mai senin . Ca și mine de fapt , ușor , ușor îmi trece frica . Curiozitatea mă doboară și mă ridic , dar nu văd nimic în jurul meu . Straniu. Cum e posibil să văd cerul și nimic mai mult . Și iarăși își schimbă culoarea . Deschid gura ca să vorbesc și spun : “Unde su…?”

Dar nu mă aud , îmi doresc să plâng și nu pot , lacrimile sunt seci . Mai repet : “Unde … ?” Văd cum cerul se deschide și se preface într-o oglindă , o oglindă care strălucește intens și mă reflectă . Mă uit mirată în ea și mimica nu mi se schimbă . Mă arată pe mine dar nu sunt eu aceea . Mă privește și zice :

-Nu te speria , n-o sa-ti se intample nimic rau , ai incredere in mine , adica in tine , eu sunt partea buna din tine , ai sa ma recapeti atunci cand o sa-ti dai seama

– Sa-mi dau seama de ce ?

– Pentru ca m-ai tinut captiva atata timp , pentru ca am fost in tine doar ca un sambure incoltit , pentru ca de cate ori ma trageam sa infloresc , pentru ca ma inabuseai de fiecare data cand eu vroiam sa ies la iveala , din cauza asta n-am sa-ti spun de ce …

– Atunci de ce nu ma auzeam atunci cand am spus prima oara ?

– Tu nu doreai sa te auzi …

– Adica ? Ce naiba spui acolo ?

– Uite vezi , iar ma respingi , iar cuvinte grele , iar expresii mahnite , te condamn sa nu mai poti zambi si sa nu te mai bucuri , pana cand n-ai sa te schimbi !

– Hah , cine te crezi , eu pot sa zambesc atunci cand vreau .

Si i-am zambit rautacios . Cum am inceput sa zambesc , m-a apucat o durere ireala .

– Auuuu , ma doare capul , ce-mi faci ? o sa-mi desfaci capul !!!

– De fiecare data cand ai sa incerci sa te bucuri , am sa fac sa te doara si mai tare .

– Dar , ce ti-am facut?

– Eu ti-am spus deja , de ce sa ma ai daca nu stii sa ma pretuiesti ? De cate ori ai avut ocazia sa te bucuri de mine si nu ai facut-o?

– Cum adica , tu stii foarte bine ca eu stiu sa ma distrez , nu ma interce nimeni la asta !

– Asta numesti tu bine ? Esti o egoista ! De cate ori ai avut ocazia sa ajuti si nu ai facut-o ?

-pffff  maica Theresa a murit demult , eu nu-s ca ea .

– Esti obraznica , si pentru asta ai sa ramai asa pentru mult timp ! Am sa revin cand ai sa prinzi la minte !

– Dar , dar , si , si eu ce fac acum ? Hei , raspunde-mi.

Oglinda s-a prefacut in fulgi de sticla . In fata mea au aparut niste perdele de matase . Am trecut dincolo de ele si simteam cum plutesc …

 

