Citisem zilele astea undeva că prietenia nu se face din accident . E adevărat , nu am ce spune . Tot acel cineva a spus candva :

” Singurul caz  de prietenie adevărată pe care l-am cunoscut a fost relația cordială între un individ din Conneticut și o maimuță . Maimuța se urca în palmierii din Barranquilla și arunca nuci de cocos la picioarele individului , care le tăia și le făcea castroane , apoi le vindea pe doi reali și-și cumpăra rom . Maimuța bea laptele din ele . Amândoi erau mulțumiți cu ce le revenea din afacere , și trăiau ca frații . În cazul ființelor omenești , însă , prietenia e trecătoare , supusă oricând degradării . ”

La început nu credeam deloc în aceste vorbe , păi , da – e adevărat că animalele sunt slujitorii și prietenii omului , dar cum poate omul să nu aibă prieteni adevărați ?

Astăzi m-am convins că e adevărat . Am rămas cu un gust amar . O persoană cu care am trecut prin multe cândva demult , o consideram sora mea , astăzi mă respinge și știu care este motivul – nu sunt de rangul prietenilor săi . I-aș răspunde cu aceiași monedă , dar eu – nu sunt așa și nici nu vreau să fiu .

Lipsa de comunicare are și ea un rol în toată treaba asta . Este uimitor cum o distanță de câteva luni de necomunicare poate schimba o relație .

Am pățit-o de mai multe ori , inițiativa vine de la mine și tot eu ajung cu capul în gard . Eu nu înțeleg de ce oamenii se schimbă peste noapte ?

Chiar e așa de necesar să te înțelegi bine cu toți doar de frica că într-o zi o să ajungi la acea persoană ? Nu știu .

Nu îmi place fățărnicia și niciodată nu cred să ajung să fiu supermegapopulară .

Oamenii vor să se simtă importanți și mulți așteaptă : să-i salute altcineva primii , să facă altcineva primul pas .

Așa se naște indiferența totală .

Așa apare singurătatea .

Îmi place că am prieteni . Încă îi mai am . Am învățat să îi accept așa cum sunt . Așa sunt eu de felul meu , mă deprind cu oamenii .

Dar , schimbul ăsta de favoruri mă omoară . Nu-mi place să fiu la categoria: ” las-o să fie ” sau “dă să-mi fac și eu datoria de prieten că ni-a trebui și nia cândva ”

Prietenia nu se echivalează cu negoțul sau businessul .

Și totuși , simt cum animalele cu timpul îmi vor deveni cei mai buni prieteni …

