Doream demult să scriu articolul ăsta , dar ceva mă oprea .Ieri privisem un clip  de la nunta unei “verișoare” . Și , am început să înțeleg cât de aproape sunt “moldovenii tipici ” . Ei chiar sunt rude cu mine . Și eu chiar nu-i pot suporta!

De ce ? Pentru că eu nu-i pot înțelege . Povestea lor începe așa :

Ei se iubeau ( eu nu i-am văzut , eu am auzit ) , hai să nu fiu chiar așa de rea , se iubesc , pentru ce naiba s-au luat atunci ?  Unde am rămas ? Se iubesc de 4 ani jumătate , sunt din sate vecine . Ea este studentă în anul II în Chișinău , el lucrează la Moscova . În tot timpul poveștii lor el lucra la Moscova , mai venea pe acasă (cum să nu-și vadă iubita ? ), ea îl aștepta … Și tot așa , și tot așa, până când au adunat banii necesari , pardon , până când s-au hotărât să-și oficializeze relația . Și-au făcut nunta așa cum au vrut …(asta-i un capitol   aparte )

Nunta a fost tot ca în povești (așa cred ei ) tipic moldovenească :

“farfuriile stăteau pe masă una peste alta ( din cauză că era așa de multă mâncare ț-nchipui ?)”

” focuri de artificii ”               “muzică ”     “perechi multe ”              “cadouri”

Când au fost la Oficiul Stării Civile n-am văzut fericire adevărată pe chipul lor .Banii care i-au cheltuit pe  nuntă nu și i-au scos …

Planuri de viitor : mirele la Moscova , mireasa o să nască singură ( mai are câteva luni ) și încă și-i studentă (fără frecvență ) . Se duce la Moscova să-și facă de-un apartament ( are de muncit , nu șagă …)

Întrebare  : De ce nu și-au luat apartamentul în loc să facă nunta asta ?

Răspunsuri posibile :

1)  Pentru fățărnicie . Să arate că ei au de unde , cum așa , alții fac , da ei nu ? Doamne ferește , cine nu face  nu-i om , nu merită respect…

2) Poate pentru ca să nu-i râdă lumea , pentru că ea o să devină “prea devreme” mămică : “ș’ cum așa înainte de nuntă ? Rușîni mari” (offff)

3) O variantă posibilă : de dragul părinților , dar , asta-i tot pentru fățărnicie , de dragul lumii deam’

Apreciez faptul că ei și-au făcut nunta din banii lor , și nu și-au impus părinții să vândă tot ce au în jurul casei

Întrebare retorică : ASTA-I VIAȚĂ ?

Fiecare e liber s-o trăiască cum vrea , e dreptul lor , eu nu-i judec , eu doar analizez … Mi-e milă de copilul care o să se nască , chiar dacă nu va fi orfan . Copilul are nevoie de părinți nu doar  când este conceput , ci și după naștere … Nu numai la sărbători , ci și în fiecare zi . Orice copil are nevoie de atenție și dragoste care nu se măsoară  în dólari …

