Eu demult am răspunsul la întrebarea asta , și nu cred că îl voi schimba curând .

Frecvent dau peste o mână de oameni care judecă . Până aici e bine , PARCĂ . Este important faptul : cum o fac .

Eu de multe ori îmi pun întrebarea : când o să dispară odată goana asta după ”frumusețe” ? Și imediat înțeleg că în societatea noastră lucrul ăsta n-o să dispară .

Eu cred că judecata după  aparența este un lucru normal până când începi să cunoști mai bine o persoană . De obicei , atunci când vezi o persoană pentru prima dată , automat o judeci după felul cum arată .

Dar cât de normal este să cunoști o persoană bine , să o vezi deseori, să discuți cu ea, să înțelegi cam ce tip de om este și să  începi să critici pe la spatele ei felul cum arată , zicând că ”are riduri și nu arată chiar bine ” dacă pe tine te deranjează nu atât aspectul fizic al ei , ci unele acțiuni ale ei ?

Oare din cauza asta unii investesc atâția nervi și bani în aspectul fizic și îți ofilesc urechile atunci când vorbesc ?

Eu așa văd acțiunea asta . Mă îmbrac bine , stau în fața oglinzii în timpul liber ca să mă admire lumea și să pot zice sigură pe mine ”ia la asta și coșuri are ” sau ”ia la asta și haini are , Doamni ferește ”

Dar nu neapărat cei care stau în fața oglinzii mai mereu , sau cei care au fețe de model critică atât de mult aspectul fizic. O pot face și cei care nu văd bârna din ochii proprii .

Nu zic că sunt categoric împotriva criticii în adresa aspectului fizic . Atunci când o persoană arată ca un pom de Crăciun din cauza felului cum se îmbracă și e împopoțonată , nu respectă un dress-code de serviciu sau hai să-i zic așa ” un dress-code de bun simț ” conform mediului în care se află , eu zic că unda verde la criticat e bine-venită chiar .

Mi-a venit în minte un exemplu aici : nu mi se pare normal să vii la universitate  îmbrăcată în șorți atât de scurți încât 50 % din fundul tău să-i poată da binețe soarelui și nu numai lui 😀

Sau un alt caz să zici : ” Uite ce nas urât are sau uite ce dinți are ” , de parcă își schimbă nasurile ca pe ciorapi sau își colorează dinții cum îi vine .

Frumusețea este ceva de adaos , ca ambalajul în jurul cadoului , nu este cadoul în sine 🙂

 

 

