Astăzi Filarmonica Națională a avut onoarea să-l aibă ca invitat pe Thomas Pandolfi .

Cine este el ?

E un pianist american cunoscut în toată lumea .

Spre marea mea uimire sala era aproape plină și destul de dornică de o muzică bună .

Spre rușinea mea nu știam cine este el și nu înțelegeam de ce este el atât de renumit . După mai mult de o oră de concert am înțeles că dacă ar mai veni la Chișinău , eu m-aș duce iarăși să-l văd și să-l  aud cântând fără să ezit .

El a spart toate stereotipurile pe care le aveam eu despre muzica de pian . Dacă până acuma ascultam astfel de muzică pentru ca să-mi alint urechile și ca să mă relaxez , Pandolfi m-a făcut să mă încordez și să mă întreb de ce e atât de bună muzica asta , de ce o face anume așa și nu altfel .

Melodiile interpretate de el sunt pline de surprize . Fiecare interpretare a sa îți transmite un nerv , un nerv care te face să vrei să te învârtești haotic . El nu cântă , ci respiră muzică : am observat asta din privirea și mișcările sale . Imediat după prima interpretare, palmele mele aplaudau singure , pentru că are o tactică nemaipomenită : își sfârșește interpretarea zbuciumată printr-un gest rafinat și o clapă de ciripit de păsări .

Mă bucur că a rămas  încântat de publicul nostru ( care are un renume mondial : de  ce să nu ne mândrim cu asta ? 🙂 )  și sper să revină în curând !

Dac-ai fi o melodie pe care o interpretează Pandolfi ar trebui să sari de   la o înălțime uriașă cu o viteză nebună și să aterizezi pe pământ lin , ca un fulg de nea . 

