Tags

, , , , ,

Nu cred că am să uit vreodată ziua asta . Nu am fost implicată în nici un fel de protest , deși m-aș fi dus . Îmi amintesc de indignarea care o aveam pe 6 aprilie dimineața . De cum m-am trezit am deschis televizorul să văd rezultatele alegerilor . Chiar dacă nu erau anunțate rezultatele finale încă procentul comuniștilor depășea 60 % . Eu rămăsesem înmărmurită . De unde naiba ? De unde ?

Când am ajuns la școală toată lumea vorbea despre nedreptatea și absurditatea de afară . Cum era posibil ca fiecare al doilea om să fi votat pentru încă 4 ani de mizerie și ”stabilitate” ?

În ziua de 7 aprilie când în centrul capitalei se întâmpla un dezastru total , televiziunea publică Moldova 1 difuza concerte de muzică populară .

Eu nu cred că 7 aprilie e ziua libertății , eu cred că e ziua reînvierii speranței . Este ziua când tinerii au făcut ceva pentru a-și schimba viitorul , nu au stat acasă ca cei ”maturi” care erau doar niște spectatori . În școli era încuiată ușa de la intrare în timpul orelor , pentru ca elevii să nu iasă la proteste . Oare asta-i normal ? Profesorilor li s-a dat ordine să condamne acțiunile de proteste de orice fel : violente sau nu .

Cât de bine-mi amintesc când Greceanîi se adresa ca ”mamă” spunând: ”țineți-vă copiii acasă , că de nu îi împușc ” De atunci femeia asta a căzut în ochii mei . Băi , da dă-o dracului , ce fel de mamă ești tu ? Ca și când toată lumea care a venit să protesteze a aruncat cu pietre ???

N-am să uit niciodată privirile părinților  îndurerați care nu știau unde sunt copiii lor și DACĂ mai sunt … Nu voi uita gestul disperat al unei mame care nu știa de câteva zile unde este copilul ei și s-a pus în genunchi în fața camerei de luat vederi , plângând și implorându-l pe Voronin dacă o aude să-i dea copilul înapoi …

Cazul bărbatului care a fost răpit când a ieșit de la slujba de duminică m-a cutremurat . Îmi era frică să merg pe stradă .

Altă idee ”genială” a Ministerului Afacerilor Interne a fost să trimită polițiști prin școli , chipurile să-i găsească pe cei care au protestat violent . Și acum îmi amintesc cum am fost puși să ne ridicăm în picioare și ”domnul Polițist” ne privea de parcă am fi fost cei mai mari criminali din lumea asta .

Și pentru ce ? Aceasta-i întrebarea . Pentru ca lor (Lupu și gașca lui comunistă) să le tremure fundul și să plece fuga repejor dintr-un partid în altul și brusc peste noapte nimeni nu știe nimic , de parcă au fost botezați nu cu apă , ci cu democrație .

În fine , ce s-a schimbat ? N I M I C . Aceiași tineri au fost dezamăgiți mai târziu , aceiași tineri au înțeles că trebuie să fugă cât mai repede din țara asta care le-a furat libertatea . Cel puțin au încercat . ATÂT.

S-a schimbat doar guvernarea . Restul ? Restul a rămas la fel …

 

Au plătit scump pentru speranțe .

 

