Eu am întâlnit persoane în viața asta care au nevoie de sentimentul de mândrie ca de aer! Și m-am mirat de fiecare  dată. De câte ori încerc să le-nțeleg dau greș.

Ce înseamnă mândria? DEX-ul spune că este un sentiment de mulțumire, satisfacție, plăcere… hmm… tot el mai spune că este și un sentiment de încredere exagerată în calitățile proprii.

Dar oare cum o fi? 

Eu aș completa definițiile menționate mai sus. Sentimentul adevărat de mândrie trebuie să apară atunci când realizezi cu-adevărat ceva. 

Nu-i înțeleg pe oamenii care se simt mândri că sunt români, nemți, americani sau care se mândresc cu naționalitatea lor. Ce-ai făcut tu ca să fii român? Doar pentru că te-ai născut aici și-atât? Și atunci care este diferența dintre vanitate și mândrie? În acest caz eu nu o văd.

Am întâlnit femei care se mândresc cu simplul fapt că sunt femei… Și m-au lăsat mască! Cum adică? Oare nu înseamnă asta o antipatie ascunsă față de bărbați? De ce? De parcă tu ai putut alege în viața asta cum să te naști… Oare acest tip de femeie mai are altceva în afară de ea însăși, de corpul care îi permite să nu fie bărbat?

Eu cred că în acest caz te poți mândri de alegerea pe care o faci ca femeie. Tu alegi ce fel de femeie vrei să fii.

Dar până la urmă cei mai ridicoli sunt oamenii care se mândresc cu mașinile, casele, vestimentația și alte lucruri materiale dobândite sau căpătate. Dacă tu simți în permanență necesitatea de a-ți demonstra superioritatea în fața celui de alături prin lucruri sofisticate, atunci ești pierdut! Dacă asta îți alimentează orgoliul la nesfârșit, pseudo-valorile tale se vor duce de râpă. De ce? Pentru că asta hrănește de două ori mai mult singurătatea. Când ești singur tu cu tine, înțelegi că nu asta e ceea ce vrei. Dar probabil că atunci când îți vei da voie ție să vorbești cu tine, atunci lucrurile nu vor mai avea loc în inima ta și exact atunci vei face primul pas spre dezintoxicarea creierului tău!

Ceea ce am vrut să spun este că ai dreptul să te simți mândru atunci când îți dai seama că ai ajutat pe cineva să înțeleagă sau să facă ceva! Nu sta, dăruiește!

Și exact în momentul când vei conștientiza asta, vei înțelege că mândria a uitat drumul spre tine. De fapt, ea a plecat și a lăsat armonia să-ți țină de urât!

 

 

