Eu de când am deschis gura și-am scos un sunet asurzitor dând de veste că am aterizat pe lume, eu de atunci sunt o fană înfocată a ei.

Eu o admir pentru că e deșteaptă, eu o admir pentru că e sonoră. Îmi place pentru că nu mă pot sătura de ea și nu o s-o compar niciodată cu altele de seama ei.

Încerc din răsputeri să n-o jignesc vorbind urât și trunchiat despre ea. Uneori îmi reușește, alteori mai puțin, dar recunosc, mă simt îngrozitor de rușinată când nu-i fac pe plac.

Atunci când îi văd și pe alții că o respectă, eu o iubesc și mai mult cu tot cu admiratorii ei.

Pe mine m-a fascinat întotdeauna cât de deșteaptă e limba mea maternă. Dacă altele sunt cum sunt, apoi în limba mea cuvintele ”Dumnezeu” și ”Dragoste” au aceeași inițială, de parc-ar ști că numai aceste cuvinte sunt geneza noastră și tot ce contează în viața asta.

Cuvintele ei mă fac să fiu chitaristă, pianistă, harpistă și vioristă în același timp, numai s-o vorbesc corect.

Mie nu-mi place când alții își bat joc de ea și scuipă cuvintele ei, le murdăresc cu cioturi din alte limbi, de parcă ar altoi un crin regesc cu un spin.

E atât de ușor s-o înveți, e atât de frumos s-o vorbești corect, nu trebuie să înveți kilometri de hieroglife și mii de reguli și excepții pentru ca să o cunoști. Amintiți-vă cât e de practică: așa cum o vorbești, așa o și scrii.

Dar regina asta a noastră, e fără nume. Și tot continuă să rămână așa fără acte adevărate de identitate. Și netoții de sus și cei de jos se feresc să spună cum o cheamă, se feresc s-o vorbească dulce și frumos așa cum este ea. Pentru că ei cred că ea stă doar în gură și nu pe gură. Ei cred că mărimea rânzei unui popor e direct proporțională cu sufletul lui. Ei nu cred că sunt trecători și nu o văd ca pe o moștenire veșnică și adevărată. Nu, pentru ei moștenirea se reduce la casă reparată și renovată în fiecare vară.

Haideți să nu-i luăm în seamă pe ăștia, că nu merită atenție și energie irosită. Haideți să îngenunchem prostimea și să-i redăm reginei numele cuvenit. Să nu mai punem la îndoială lucruri evidente. Să schimbăm Constituția, fie că vor ei sau nu.

LIMBA ROMÂNĂ trebuie să-și recapete identitatea în TOATE actele!!!

