10173655_449857321825638_4061544075647314850_nEu când am citit pentru prima dată fraza: ”Profesorul este ca o lumânare care îi luminează pe alții, consumându-se pe sine”, m-am bucurat că viața mi-a dat norocul s-o pot confirma. Dovada confirmării mele a apărut cu vreo 4 ani în urmă, atunci când am cunoscut-o pe profesoara mea de franceză.

Pentru mine acele lecții de franceză nu erau un ansamblu de teorie plicticoasă, ci le asemănam cu un ”quiz” distractiv. Astăzi, după prea puțin timp (recunosc :D), memoria mea a cedat la capitolul ”franceză”, dar n-a scăpat nici o lecție de viață pe care mi-a oferit-o. Pentru că un profesor bun, pe lângă obișnuitele teme, îți dă și ceva de gândit pentru acasă.

De la ea am învățat că demnitatea nu e o valută de schimb pe care s-o folosești doar atunci când îți convine. Demnitatea nu se negociază.

M-a făcut să înțeleg că trebuie să mă gândesc bine ce VREAU, înainte să mă apuc să fac ceva. Nimic nu poate rezulta bine, dacă nu există o dorință puternică la început. Și asta fac de atunci, chiar și înainte de a scrie un articol mă gândesc: ”Da eu ce vreau să spun de fapt?”.

M-a învățat că scopul nu scuză mijloacele, dar circumstanțele. Atunci când vreau să obțin ceva trebuie să-mi săgetez privirea spre rezultat și să-mi modific condițiile din jur, neatrăgând atenția la zerouri umane care trăiesc pentru a-ți distruge entuziasmul. Când obstacolele devin provocări, viața e mai interesantă.

Și dacă vrei ca viața ta să fie cea mai interesantă, trebuie să iei exemplu de la această femeie. Pentru că e un izvor nesecat de umor de calitate, așa original. De asta am și spus mai sus că lecțiile cu ea le vedeam distractive. Dacă omul acesta, ar alcătui programul școlar (după mine, are tot dreptul), elevii ar plânge atunci când s-ar apropia vacanțele. Cei care o cunosc bine, știu că am dreptate.

Pentru mine este un fel de profesoară-mamă-prietenă, așa neapărat,
toate în una 🙂 Eu nu am realizat multe în viața asta… încă! Cu toate astea, ea a fost unul dintre puținii oameni care nu m-a călcat pe aripi, ci m-a ajutat să mi le desfac. A crezut în mine și simt că încă mai continuă să facă asta.

Doamna Stela, eu îmi doresc cel mai mult să vă cuprindă niște flăcăi de ani pe cât de mulți, pe atât de frumoși și sănătoși, care să nu vă dea drumul nicicând. Pentru că sunteți un om care seamănă bunătate și culege admirație. Pentru că sunteți un Om-Lumină (asta o spune chiar și numele pe care-l purtați 🙂 )

Vă mulțumesc pentru tot!

La Mulți Ani!

